Před kosením na polích myslivecký spolek Klučenice oslovil své členy i širší veřejnost, aby pomohli s vyhledáváním srnčat, kterým hrozil záchyt strojem při kosení a jejich usmrcení či zmrzačení. Srnče se totiž při nebezpečí instinktivně místo útěku co nejvíce přikrčí, což se mu pak stává osudným. Na výzvu reagovali a záchrany srnčat se aktivně zúčastnili naši dva žáci, Alex a Lukáš Dvořákovi, kteří zachránili celkem 11 srnčat. Myslivecký spolek Klučenice jejich pomoc ocenil a o jejich záslužné činnosti informoval také školu. Oba žáci dostanou pochvalu třídního učitele za záchranu zvířat a ochranu přírody. Těší nás, že máme ve svých řadách obětavé žáky, kteří pomáhají ostatním.
Školní jídelna NEBUDE pro žáky 2. stupně z organizačních důvodů otevřena.
Informace o obnovení možnosti konzultací žáků 2. stupně
Informace k obnovení možnosti konzultací výuky žáků 2. stupně. V souladu s mimořádným opatřením ministerstva zdravotnictví č. j.: MZDR 20584/2020-3/MIN/KAN bude umožněna osobní přítomnost žáků 2. stupně ve škole. Organizace v naší ZŠ bude probíhat následovně:
- Konzultace budou probíhat od pondělí do čtvrtka 15.–18. června 2020. V týdnu 22.–26. června pak bude dokončena dálková výuka, vybírání učebnic, odnesení pomůcek a cvičebních úborů. Na 29. a 30. června 2020 je vyhlášeno ředitelské volno.
- Informace se týká žáků 6.–9. ročníku. Žáci 1. stupně do školy již dochází.
- Žáci každé třídy (6.–9.) budou v kmenových třídách tak, aby nebyl překročen maximální povolený počet 15 žáků ve skupině.
- Každá skupina dané třídy bude mít v týdnu čtyři dny a čtyři hodiny konzultací.
- Vyučování bude probíhat v době 7:50 –11:30 hod. Zařazeny budou předměty český jazyk, matematika, anglický jazyk a další předměty podle rozhodnutí třídního učitele a počtu žáků.
- Účast žáků je dobrovolná. Rodiče se přihlásí třídnímu učiteli, zda se žák bude účastnit konzultací či ne. Své rozhodnutí sdělí rodiče třídnímu učiteli telefonicky nebo e-mailem. Pro přihlášeného žáka je účast na konzultacích povinná.
- Rodiče mají na zřeteli, že podmínkou přihlášení žáka je jejich podpis čestného prohlášení o bezinfekčnosti, jeho text najdete na webových stránkách školy (Organizace výuky).
- Přihlášení žáci předají třídnímu učiteli v den nástupu do školy 15. 6. 2020 podepsanou přihlášku (ZDE) k docházce a čestné prohlášení o bezinfekčnosti (ZDE). Formuláře jsou ke stažení na webu školy (Organizace výuky) nebo k vyzvednutí u hlavního vchodu do školy 10. 6. až 12. 6. od 13:00 do 14:00 hodin, nebo po domluvě na telefonním čísle: 724 155 667.
- O formě ukončení školního roku 26. 6. 2020 a předání vysvědčení budou žáci a rodiče včas informováni.
- Obecná hygienická opatření jsou stejná, jako pro žáky 1.–5. ročníku a najdete je na školním webu – prosím, prostudujte si je a své děti poučte.
- Škola nebude stravování ve školní jídelně zajišťovat, případné dotazy směřujte na vedoucí školní jídelny, viz kontakt v záhlaví webu.
- Pro každého žáka 2 Nano roušky se stříbrem zdarma.
Rozvrh konzultačních hodin - 6. TŘÍDA
DEN |
1. hodina (7:50 – 8: 35) |
2. hodina (8:45 – 9:30) |
3. hodina (9:50 – 10:35) |
4. hodina (10:45 – 11:30) |
PONDĚLÍ 15. 6. |
M |
Aj |
Čj |
Čj |
ÚTERÝ 16. 6. |
Čj |
Čj |
M |
F |
STŘEDA 17. 6. |
Z |
M |
Aj |
Př/D* |
ČTVRTEK 18. 6. |
F |
M |
Př/D* |
Z |
PONDĚLÍ 22. 6. |
Výběr učebnic |
Výběr učebnic |
Úklid třídy |
Úklid třídy |
ÚTERÝ 23. 6. |
Třídnická hodina |
Třídnická hodina |
Třídnická hodina |
Třídnická hodina |
STŘEDA 24. 6. |
Třídnická hodina |
Třídnická hodina |
Třídnická hodina |
Třídnická hodina |
ČTVRTEK 25. 6. |
Třídnická hodina |
Třídnická hodina |
Třídnická hodina |
Třídnická hodina |
PÁTEK 26. 6. |
Vydávání vysvědčení |
|
|
|
*žáci si na danou hodinu vezmou učebnice obou předmětů
Rozvrh konzultačních hodin - 7. TŘÍDA
DEN |
1. hodina (7:50 – 8: 35) |
2. hodina (8:45 – 9:30) |
3. hodina (9:50 – 10:35) |
4. hodina (10:45 – 11:30) |
PONDĚLÍ 15. 6. |
Čj |
Čj |
Aj |
M |
ÚTERÝ 16. 6. |
M |
F |
Čj |
Čj |
STŘEDA 17. 6. |
Aj |
Z |
Př/D* |
M |
ČTVRTEK 18. 6. |
M |
Př/D* |
F/Z* |
Př/D* |
PONDĚLÍ 22. 6. |
Výběr učebnic |
Výběr učebnic |
Úklid třídy |
Úklid třídy |
ÚTERÝ 23. 6. |
Třídnická hodina |
Třídnická hodina |
Třídnická hodina |
Třídnická hodina |
STŘEDA 24. 6. |
Třídnická hodina |
Třídnická hodina |
Třídnická hodina |
Třídnická hodina |
ČTVRTEK 25. 6. |
Třídnická hodina |
Třídnická hodina |
Třídnická hodina |
Třídnická hodina |
PÁTEK 26. 6. |
Vydávání vysvědčení |
|
|
|
*žáci si na danou hodinu vezmou učebnice obou předmětů
Rozvrh konzultačních hodin - 8. TŘÍDA
DEN |
1. hodina (7:50 – 8: 35) |
2. hodina (8:45 – 9:30) |
3. hodina (9:50 – 10:35) |
4. hodina (10:45 – 11:30) |
PONDĚLÍ 15. 6. |
Př/D* |
M |
Čj |
Aj |
ÚTERÝ 16. 6. |
Př/D* |
M |
F |
Čj |
STŘEDA 17. 6. |
M |
Př/D* |
Čj |
Aj |
ČTVRTEK 18. 6. |
Ch |
Z |
M |
Čj |
PONDĚLÍ 22. 6. |
Výběr učebnic |
Výběr učebnic |
Úklid třídy |
Úklid třídy |
ÚTERÝ 23. 6. |
Třídnická hodina |
Třídnická hodina |
Třídnická hodina |
Třídnická hodina |
STŘEDA 24. 6. |
Třídnická hodina |
Třídnická hodina |
Třídnická hodina |
Třídnická hodina |
ČTVRTEK 25. 6. |
Třídnická hodina |
Třídnická hodina |
Třídnická hodina |
Třídnická hodina |
PÁTEK 26. 6. |
Vydávání vysvědčení |
|
|
|
*žáci si na danou hodinu vezmou učebnice obou předmětů
Rozvrh konzultačních hodin - 9. TŘÍDA
DEN |
1. hodina (7:50 – 8: 35) |
2. hodina (8:45 – 9:30) |
3. hodina (9:50 – 10:35) |
4. hodina (10:45 – 11:30) |
PONDĚLÍ 15. 6. |
Aj |
Př/D* |
M |
Čj |
ÚTERÝ 16. 6. |
F/Z* |
Př/D* |
Čj |
M |
STŘEDA 17. 6. |
Př/D* |
Aj |
M |
Čj |
ČTVRTEK 18. 6. |
Př/D* |
Ch |
Čj |
M |
PONDĚLÍ 22. 6. |
Výběr učebnic |
Výběr učebnic |
Úklid třídy |
Úklid třídy |
ÚTERÝ 23. 6. |
Třídnická hodina |
Třídnická hodina |
Třídnická hodina |
Třídnická hodina |
STŘEDA 24. 6. |
Třídnická hodina |
Třídnická hodina |
Třídnická hodina |
Třídnická hodina |
ČTVRTEK 25. 6. |
Třídnická hodina |
Třídnická hodina |
Třídnická hodina |
Třídnická hodina |
PÁTEK 26. 6. |
Vydávání vysvědčení |
|
|
|
*žáci si na danou hodinu vezmou učebnice obou předmětů
Na dny 29.-30. 6. 2020 je vyhlášeno ředitelské volno, více informací (ZDE).
Po telefonickém rozhovoru s paní ředitelkou cestovní kanceláře se zájezd neuskuteční.
Zálohy budou vyplaceny v plné výši, termín bude upřesněn.
Dle zákona má cestovní kancelář na vrácení peněz 3 měsíce.
Organizace vzdělávání:
Dopolední část: 4 vyučovací hodiny (od 07:50 do 11:30)
- především hlavní předměty (ČJ, M, Aj, Prv / Př, Vl)
Oběd – školní jídelna
- první skupina (1. ročník) od 11:15
- druhá skupina (2. a 3. ročník) od 11:30
- třetí skupina (4. a 5. ročník) od 11:45
Odpolední část: (od 11:45 do 15:00)
- vzdělávání vedou vychovatelka, asistentka pedagoga, příp. učitelé
Žáci, kteří budou ke školní docházce přihlášeni (telefonicky nebo e-mailem 18. 5. 2020), přinesou v den nástupu do školy 25. 5. 2020 podepsanou přihlášku k docházce a čestné prohlášení. Bez nich nebude možné žáka do školy vpustit. Formuláře jsou ke stažení na webu školy (Organizace výuky) nebo k vyzvednutí u hlavního vchodu do školy 19. 5. až 22. 5. od 13.00 do 14.00 hodin, nebo po domluvě na telefonním čísle: 724 155 667.
Do školy vstupují pouze žáci, nikoliv doprovázející osoby.
Obědy přihlašujte u vedoucí školní jídelny.
Přihláška:
- v případě přihlášení je zákonný zástupce žáka povinen podepsat přihlášku k nástupu do školy a odevzdat ji při prvním příchodu žáka do školy (formulář k vytištění ZDE)
Čestné prohlášení:
- v případě přihlášení je zákonný zástupce žáka povinen podepsat čestné prohlášení a odevzdat jej při prvním příchodu žáka do školy (formulář k vytištění ZDE)
Hygienická pravidla:
- hygienická pravidla výuky od 25. května 2020 (pravidla k nahlédnutí ZDE)
Pro každého žáka 2 Nano roušky se stříbrem zdarma:
- opakovaně pratelná, minimálně 50x, popis roušky (ZDE)
Pokyn ministerstva školství umožňuje vzdělávat žáky za následujících podmínek:
- skupina žáků může mít maximální počet 15 žáků, její složení je neměnné
- žáka nelze zařadit do školní skupiny později než k 25. 5. 2020
- škola zajistí doporučená hygienická opatření (1 žák v lavici, dezinfekce, mytí rukou, větrání...)
- každý žák musí mít na den minimálně 2 roušky a sáček, kam si roušku při sejmutí ukládá
- při výuce žáci mít roušky nemusí, jsou povinné jen ve společných prostorách školy
- zákonný zástupce před přihlášením zváží rizikové faktory, pokud žák nebo člen domácnosti patří do rizikové skupiny, a rozhodne o účasti žáka s tímto vědomím (riziková skupina - viz níže)
- v případě přihlášení je zákonný zástupce žáka povinen podepsat čestné prohlášení a odevzdat jej při prvním příchodu žáka do školy
- Základní hygienická pravidla: viz „Metodický pokyn MŠMT“. (ZDE)
Ministerstvo zdravotnictví stanovilo následující rizikové faktory:
1. Věk nad 65 let s přidruženými chronickými chorobami.
2. Chronické onemocnění plic (zahrnuje i středně závažné a závažné astma bronchiale) s dlouhodobou systémovou farmakologickou léčbou.
3. Onemocnění srdce nebo velkých cév s dlouhodobou systémovou farmakologickou léčbou např. hypertenze.
4. Porucha imunitního systému, např. při imunosupresivní léčbě (steroidy, HIV apod.), při protinádorové léčbě, po transplantaci solidních orgánů a/nebo kostní dřeně.
5. Těžká obezita (BMI nad 40 kg/m2).
6. Farmakologicky léčený diabetes mellitus.
7. Chronické onemocnění ledvin vyžadující dočasnou nebo trvalou podporu/náhradu funkce ledvin (dialýza).
8. Onemocnění jater (primární nebo sekundární).
Ze všech oslovených rodičů žáků, kterých se přijímací zkoušky týkají, všichni projevili zájem o konzultace k přijímacím zkouškám. Lišili se však v tom, že např. u dvou žáků bylo od jejich rodičů zjištěno, že by si přáli konzultace distanční formou, tedy nikoliv se žáky přítomnými ve škole. Po vyhodnocení a zvážení všech informací od rodičů jsme se přiklonili k realizaci konzultací pro všechny interesované žáky z 9. ročníku distančním způsobem, tedy pomocí online přenosu. Přijímací zkoušky totiž bude vykonávat letos pět žáků 9. ročníku a z toho někteří mají zdravotní rizikovost a nemohli by se prezenčně zúčastnit. Chtěli bychom umožnit konzultace současně i jim, právě online cestou.
Dalšími zváženými hledisky byla také cesta žáků a učitelů ze školy a do školy, možnosti stravování, hygienická opatření nutná k zajištění bezpečné výuky, i celková časová náročnost prezenčního způsobu konzultací. Navíc žáci způsob online komunikace již znají a umějí používat z běžné online výuky, která probíhá prostřednictvím aplikace Discord. Abychom byli schopni zajistit tyto konzultace pro všechny, zvolili jsme tak společné dobrovolné konzultace online. Konzultace budou probíhat ve stejný čas a se stejnou dotací jako navržené prezenční konzultace. Tedy, že konzultace budou realizovány poprvé od úterý 12. 5. 2020 vždy každé úterý a čtvrtek (pokud není některý ze dnů volno) od 8:00 – 11:45 hod. Celé rozhodnutí naleznete ZDE.
Termíny konzultací:
- vždy v úterý a ve čtvrtek od 8:00 – 11:45 hod.
- 2 h konzultace z matematiky a 2 h konzultace z českého jazyka
Harmonogram konzultací:
ČAS |
ROZVRH NA ÚTERÝ* |
ROZVRH NA ČTVRTEK* |
8:00 – 8: 45 |
matematika |
matematika |
9:00 – 9:45 |
matematika |
matematika |
10:00 – 10:45 |
český jazyk |
český jazyk |
11:00 – 11:45 |
český jazyk |
český jazyk |
* pořadí vyučovacích hodin se může změnit podle potřeby